درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
سلام...وبلاگ خوب و جالبي داريد...بسيار آموزنده و پر محتوا است...لطف بفرمائيد به وب سايت خبري تحليلي ما به آدرس http://www.navayeabidar.com/ که مخصوص شهرستان سنندج است سري بزنيد و ما را خوشحال کنيد.

همچنين با لينک وب سايت ما در وبلاگ خود، از وب سايت محلي شهرستان خود حمايت کنيد

با تشکر - سايت خبري تحليلي نواي آبيدر
اولين وب سايت محلي مستقل شهرستان سنندج

سلام.دوست گرامي و ارجمندم . طبق وعده قبلي قسمت دوم"نقش هورمون سروتونين(شادي آور) جهت مقابله با عصبانيت (بخش دوم)"را آماده نمودم.خوشحال ميشم افتخار بدهيد و به وبلاگ خود سري  بزنيد.راستي نقاط ضعفشو هم برام بنويسي ممنون ميشم.منتظرحضور گرمت هستم

+ کوردساساني 
نويسنده عرب ابن العزيزعبدالله مينويسد:کُردها از نژاد اردشير بابکان هستند.
+ کوردساساني 
پروفسور لمبتون در تاريخ ايلات از قول ابن بلخي ايران مي‌نويسد: کُردان زبدگان لشکر ساساني بودند.
+ کوردساساني 
در فارس که گاهواره ساسانيان است از روزگاران کهن، تيره‌هاي گوناگون آريايي‌نژاد مي‌زيسته‌اند که کُردها هم يکي از آنان بوده‌اند. استرابون جغرافي‌نگار نامدار يونان باستان از پنج‌ گروه از مردم پارس نام مي‌برد و مي‌گويد: «گروه‌هاي گوناگون که در پارس مي‌زيستند "پاتيشخوار"، "هخامنشي‌ها"، " مجوس‌ها"، "کورتي‌ها" و "مردها" مي‌باشند که سه گروه آخري ماد و کُرد هستند.»(رشيد ياسمي، کُرد و پيوستگي تاريخي و نژادي او، ص 165).
+ کوردساساني 
دياكونف نويسنده مشهور روسي معتقد است كه؛ اجداد كُردها و بخصوص مادها توانستند با استفاده از شگرد خود گندم وحشي را كه بسيار ريز و باريك بود به گندم امروزي تغيير دهند و با تغيير ژنتيكي در اين گياه پر مصرف كه امروزه جزء اصلي ترين غذاي مردم جهان است و با اين كار توانسته اند به انسانهاي روي كره ي زمين خدمت بزرگي انجام دهند و همچنين براي اولين بار (كُردها حق همسايگان و استقلال آنان را به رسميت شناخته اند. و همچنين كُردها اولين ملت قانون گذار جهان هستند ) و اين را در سنگ نوشته هاي دوران باستان به وضوح مي توان ديد. (کتاب کُردها از سپيده دم تاريخ تا اوايل سده هاي ميلادي،نوشته علي احمد روشني)
+ کوردساساني 
اشکانيان دومين امپراطوري کُردها
در قرن اخير يک پوست پاره در نواحي سليمانيه به خط پهلوي که متن به زبان هورامي بسيار نزديک است بدست آمده است که درآن چند بيت شعر به صورت مرثيه نوشته شده است اين اشعار بر اين دلالت دارد که کُردها و بويژه هوراميها آيين زردشتي داشته اند و اهورامزدا را پرستش نموده اند و هورامانيان همان قوم اشکانيان هستند در اين اشعار حمله اعراب را به خاک کُردستان به تصوير مي کشد که شهرها و روستاها را تا نواحي شهر زور ويران مي کنند
متن اشعار
هورمزگان رمان آتران کژان ……. هوشان شاردوه گه وره گه وره کان
زور کار ارب کردنه خاپور ……. گناي پاله هه تا شاره زور
شن و کنيکان وه ديل بشينا …… ميرد آزاتلي وه روي هوينا
ره وشت زردشتره مانووه بي که س … بزيکا نيکا هورمزد وه هيچکس
معني اشعار چنين است
1.(هرمزگان) معابد ويران شدند، آتش ها خاموش گشتند. بزرگ بزرگان خود را پنهان نمودند. (هرمزگان به معني معابد يا مساجد است و در زبان هورامي به مسجد مزگي گفته مي شود. و مسجد معرب مزگد يا مزگت است که از مزدگه آمده يعني هرمزدگه يا گد به معني گدا که مقصود آن گداگاه هرمزد و محتاجين به هرمزد است.)
2.عرب ستمکار دهات وشهرها را تا شهرزور خاپور و ويران نمودند
3.زنان و دختران را به اسيري گرفتند و دليران به خون خود غلطيدند
4.روش و آيين زردشت بيکس ماند و هرمزد به هيچ کس رحم نکرد
اين شعر که بر روي پوست آهو نوشته شده است در موزه ي سليمانيه کردستان عراق نگهداري مي شود.
گرنوت وينفوهر بيشتر کُردي را نزديک به زبان پهلوي اشکاني ميداند.
+ کوردساساني 
مستوره اردلان نادره دوران و افتخار مشرق زمين نخستين زن تاريخ نگار جهان و چامه‌سراي كُردها مي‌باشد و تنها بانوي صاحب رساله ي فقيهي در جهان اسلام است وي همسرخسروخان اردلان حاکم كُردستان بود و در سنندج ميزيست.
+ کوردساساني 
«بدليسي» نيز در شرفنامه (تاريخ مفصل كُردستان) در مورد لفظ كُرد مي‌گويد: «لفظ كُرد تعبير از شجاعت است چرا که اکثر شجاعان روزگار و پهلوانان نامدار از اين طايفه برخاسته‌اند، لهذا پهلوان پيلتن و دلاور تهمتن رستم زال که در ايام حکومت پادشاهي کي‌قباد مي‌زيسته از طايفه‌ي اکراد بوده و چون تولد او در سيستان بوده، به رستم زابلي اشتهار يافته است. صاحب شاهنامه فردوسي صفت او را (رستم کرد) کرده و بهرام چوبين، گرگين ميلاد که بوفور شجاعت و فرط جلادت معروف و مشهور است كُرد بوده و فرهاد کوه‌کن از طايفه كُرد کلهر است».
+ کوردساساني 
کُرد به معني مرد جنگي دلير،شمشيرزنان دلاوره.گزنفون در كتاب خود (بازگشت ده هزار يوناني) از کاردوخي ها نام برده است و آنان را به دليري و چستي و چالاکي مي‌ستايد و در اوستا سه واژه کورته _کرتي و کرتو آمده وجود دارد که به معني کيلان است و مفهوم آن به معناي شمشير و نيزه است و در اصل به معناي وطني است که در دامن خود شمشيرها پرورده است و در اوستا بارها از آنها ياد شده است حتي تاريخ هرودوت گفته کُردها مثل جن هستند در پنهان و آشكار شدن کنايه از دلاوري و شجاعت کُردها
زبان پهلوي زبان کُرديست و کُردها پهلوان بودند به همين دليل زبونشون رو پهلوي ناميدند و تاريخ تاريک ايران با برق شمشير کُردها روشن شده امپراطوري هاي کُردي: ماد،اشکانيان،ساسانيان،طاهريان،صفاريان،سامانيان،آل زيار،آل بويه،مروانيان،ايوبيان،حسنويه شداديان،بني عياران،فضلويه،اردلاني،افشار
ابوريحان بيروني مي نويسد که طاهريان و صفاريان و سامانيان از نوادگان “بهرام چوبين” هستند.بهرام چوبين کُرد بود
در “تاريخ عالم آراي عباسي” مي خوانيم که ايرانيان قديم لفظ “ديلم” را بر “کُردان طبرستان” اطلاق مي کردند
ديلميان دو حکومت تشکيل دادند: آل زيار و آل بويه
کلنل دوهوسه مينويسد: کُردها داراي جمجمه براکي هستند و عضلات نيرومند و موي مشکي و گونه هاي برجسته آنان انسان را به ياد سکه هاي ساساني (پادشاهان ساساني) مي اندازد.(کتاب نظري به کُردستان به کوشش خالد خاکي ص 21).
   1   2      >