سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ

 

هنگام افطار، خوردن مایعات مانند آب زیاد توصیه نمی شود اما شما می توانید در هنگام افطار از سوپ های مختلف استفاده کنید تا علاوه بر تامین آب بدن خود غذا خوردن را به آرامی آغاز کنید.سوپ سفید
 در کشور ما سوپ های مختلفی طبخ می شوند و هر کدام آن ها نیز خواص خاص خودشان را دارند. با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم، می توانید از سوپ های مختلف در هنگام افطار استفاده کنید. در این مطلب نگاهی داریم به چند سوپ خوشمزه و دتور پخت آن ها را با هم مرور می کنیم.

سوپ سفید:

مواد لازم:

آب گوشت: 5 پیمانه
سس سفید: 2 پیمانه
هویج رنده شده: 3 عدد
کرفس با جعفری خرد شده: 3 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم



طرز تهیه:



سس سفید و آب گوشت را مخلوط می کنیم و بعد کرفس خرد شده و هویج رنده شده را در آن می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند و سبزی ها که پخته شد کمی نمک و فلفل می زنیم، در ظرف کشیده و کمی جعفری خرد شده روی آن می پاشیم.

مواد لازم برای سس سفید:

آرد: 4 قاشق سوپخوری/کره: 75 گرم/شکر: 2 پیمانه

طرز تهیه:

آرد را در ظرفی ریخته و شکر را کم کم روی آرد ریخته و هم می زنیم تا در شکر حل شود سپس روی آتش گذاشته و مرتب هم می زنیم تا جوش بیاید و غلیظ شود آنگاه کره را داخل سس می ریزیم و بعد از دو جوش از روی آتش برمی داریم.

سوپ گندم و کلم:

سوپ گندم و کلم:



مواد لازم برای 4 نفر:

گوشت چرخ شده بدون چربی: 150گرم
پیاز رنده شده: یک عدد
گندم پوست کنده: یک و نیم استکان
آبلیمو: به مقدار دلخواه
گشنیز وجعفری ساطوری شده: شش قاشق غذا خوری
کلم سفید خرد شده: یک لیوان
گوجه فرنگی خرد شده: دو عدد
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذا خوری
نمک و فلفل: به مقدار لا زم



طرز تهیه:

گندم را از قبل خیس کرده، می پزیم. می گذاریم آب جوش بیاید. سپس کلم سفید خرد شده را در آن چند جوش می دهیم و بعد از آبکش کردن، آب آن را دور می ریزیم تا بوی بد آن برود.

وقتی گندم ها نیم پز شدند، گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده مخلوط کرده، به شکل گلوله های کوچک در آورده و در آب سوپ که در حال جوشیدن است می ریزیم. کلم سفید را که قبلا آبکش کرده بودیم به همراه گشنیز و جعفری ساطوری شده اضافه می کنیم. نمک و فلفل، رب گوجه فرنگی و آبلیمو را اضافه کرده می گذاریم تا سوب جا بیفتد.

سوپ جو و گوشت:

سوپ جو و گوشت:

مواد لازم

250 گرم گوشت گاو
2 قاشق غذاخوری روغن کانولا
نصف پیاز خرد شده
یک عدد هویج خرد شده
یک پیمانه کرفس خرد شده
نصف قاشق چای خوری آویشن خشک
6 پیمانه آب
نصف فنجان جو
یک پیمانه گوجه فرنگی خرد شده
یک قاشق غذاخوری کره
250 گرم قارچ
3 قاشق غذاخوری جعفری.
نمک و فلفل.


طرز تهیه:

گوشت را در روغن خوب به مدت 15دقیقه تفت دهید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. در ظرف دیگری هویج، پیاز و کرفس را به مدت 10 دقیقه تفت دهید و به گوشت اضافه کنید و با کمی آب روی حرارت قرار دهید. پس از جوش آمدن ، حرارت را کم کنید و بگذارید بپزد تا این که گوشت نرم شود.

سپس جو، گوجه فرنگی و آویشن را اضافه کنید و بگذارید 45 دقیقه دیگر بپزد. قارچ ها را در تابه حاوی کره تفت دهید تا کمی طلایی شود و همراه با جعفری به سوپ اضافه کنید.
سوپ قارچ:

سوپ قارچ:

مواد لازم برای 4نفر :

قارچ 500گرم
کره 90گرم
پیاز خرد شده 2عدد متوسط
سیر له شده یک حبه
آرد 2قاشق غذاخوری
آب مرغ 4پیمانه
برگ بو یک عدد
خامه نصف پیمانه
نمک و فلفل به میزان کافی



طرز تهیه:

قارچ ها را بشویید و خرد کنید. کره را در تابه داغ کنید پیاز و سیر را کمی تفت دهید تا کمی طلایی شود. آرد و قارچ ها را خوب باهم مخلوط کنید و به مخلوط پیاز و سیر بیفزایید و کمی تفت دهید. در این مرحله برگ بو و آب مرغ را اضافه کنید و بگذارید مواد به مدت 10دقیقه روی حرارت کم بجوشد. سپس مواد را در غذاساز بریزید و به صورت پوره دربیاورید. مواد سوپ را به قابلمه برگردانید، نمک و فلفل اضافه کنید و پس از جوش آمدن زیر آن را خاموش کنید و خامه را اضافه و سرو کنید.

سوپ هویج:

سوپ هویج:

مواد لازم:

کره 2قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده یک عدد
هویج خرد شده نیم کیلوگرم
سیب زمینی درشت خرد شده یک عدد
سیر له شده یک حبه
آب مرغ 4 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی
خامه نصف پیمانه



طرز تهیه:

پیاز، کره، سیب زمینی و سیر را به مدت 5 دقیقه تفت دهید. آب مرغ و فلفل را اضافه کنید و به جوش بیاورید، حرارت را کم کنید و بگذارید سوپ به مدت30دقیقه بجوشد. زیر آن را خاموش کنید و در غذاساز هم بزنید تا به شکل پوره در بیاید. خامه را اضافه کنید، در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتر اضافه و سرو کنید.

 


[ سه شنبه 91/5/3 ] [ 9:55 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 1022497