سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ

رییس پلیس آگاهی هرمزگان ضمن تشریح اقدامات این پلیس در مبارزه با سرقت خودرو و لوازم داخل آن از کشف بیش از 90 درصدی سرقت خودرو خبر داد.

به گزارش مشرق ، سرهنگ قطب‌زاده در مورد اقدامات این پلیس در راستای کاهش وقوع سرقت خودرو و همچنین افزایش کشفیات گفت: به لحاظ تاثیرگذاری این نوع سرقت بر جرایم دیگر از این جرم به عنوان مادر سرقت‌ها یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس آگاهی هرمزگان همواره اهتمام ویژه‌ای در مبارزه جدی و قاطع در راستای شناسایی و دستگیری سارقان وسایل نقلیه داشته است، گفت: بیشترین وقوعات در هرمزگان در نقاط حاشیه‌ای شهر، محلات خلوت و کوچه‌های کم تردد و در محدوده زمانی نیمه‌شب است.

پنج خودرویی که در هرمزگان سرقت می‌شوند چیست؟

رییس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان اینکه کشف این نوع سرقت با توجه به تعیین شاخص ناجا، همواره بیش از 90 درصد بوده است گفت: با توجه به آمارهای موجود بیشترین فراوانی سرقت در خودرو پراید، نیسان، پژو 405، سمند و وانت تویوتا بوده که به لحاظ ضعف شدید در سیستم ایمنی خودرو و عدم‌نصب سیستم‌های ضدسرقت و سهل‌انگاری مالباختگان در استفاده از حداقل ایمنی استفاده از قفل‌های پدال که هزینه ناچیزی نیز دارد، تعیین شده است.

قطب‌زاده با بیان اینکه کارآگاهان و تیم‌های حوزه سرقت خودرو پلیس آگاهی از متدهای روز و شیوه‌های کاری مدرن در کشف سرقت خودرو بهره می‌گیرند گفت: با نگرش به آمار کشفیات بالای تیم مبارزه با سرقت وسایل نقلیه به نظر می‌رسد ماموران این یگان اشرافیت کامل اطلاعاتی و تخصصی لازم در مبارزه با سرقت خودرو را دارا هستند.

انهدام باند 17 نفره نیسان دزد

وی در ادامه به انهدام ده‌ها باند بزرگ سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو توسط ماموران انتظامی هرمزگان اشاره کرد و گفت: انهدام باند سارقان خودرو به سرکردگی عبدالکریم، انهدام باند بزرگ سارقانی که خودروی نیسان می‌دزدیدند و کشف 20 دستگاه خودرو و دستگیری 17 عضو این باند به سرکردگی فردی به نام «جاسم»، انهدام کامل باند سارقان درون خودرو و اعتراف به 129 فقره سرقت و دستگیری 5 عضو خانواده وی که به صورت باندی سرقت می‌کردند، دستگیری باند سارقان درون خودرو با کشف 104 فقره و دستگیری شش تن و همچنین دستگیری باند سارقان پراید دزد و دستگیری 12 تن و ... از دیگر اقدامات این پلیس است.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان طرح پاکسازی محله‌ای، اجرای مانورهای ماهیانه در راستای کشف خودروهای مسروقه، بازرسی از تعمیرگاه‌ها و طرح کنترل مجرمان، افراد سابقه‌دار و زندانیان آزاد شده را از راهکارهای موثر در راستای کاهش سرقت و افزایش کشفیات عنوان کرد.

وی به برخورد جدی با مالخران تاکید کرد و گفت: تلاش‌هایی نیز در این مورد انجام شده که می‌توان به شناسایی مالخران سندنمره‌کار، تعمیرگاه‌های متخلف و کنترل آنان و همچنین شناسایی مالخرانی که به انگیزه قاچاق اقدام به خرید خودروهای مسروقه می‌کنند از راهکارهای موثر در بحث مبارزه با مالخران اشاره کرد.

قطب‌زاده در مورد برخی نگرانی‌ها از اوراق‌شدن اتومبیل‌های به سرقت رفته گفت: با توجه به این که کنترل صنوف و بازرسی نوبتی از مراکز اوراقی و تعمیرگاه‌ها صورت می‌گیرد، خوشبختانه در بندر عباس مراکز اوراق خودروهای سرقتی فعال نیست و در بررسی آمار و به استناد سوابق موجود باندهای متلاشی شده، تاکنون به موارد این چنینی روبرو نبوده‌ایم.

وی در پایان از شهروندان خواست تا از رهاکردن خودروی خود به صورت روشن حتی برای لحظه‌ای خودداری کرده و خودروی خود را به سیستم ایمنی دزدگیر و قفل پدال مجهز کنند.


[ شنبه 91/5/14 ] [ 10:1 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 1021248