سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ

یکی از مواردی که صاحبان کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها با آن رو در رو هستند، کنترل و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه است. بدین منظور نرم‌افزارهای متعددی جهت مدیریت کافی‌نت و گیم‌نت عرضه شده است. اما هر یک از این نرم‌افزارها دارای مشکلات و نقص‌های مربوط به خود هستند. غیر اتوماتیک بودن نرم‌افزار، امکانات کم، عدم سازگاری با کلیه ویندوزها، مصرف بالای رم و اشغال فضای زیاد CPU، پیچیدگی کار با نرم‌افزار، فارسی نبودن محیط برنامه، نمونه‌هایی از این مشکلات است که چه در نرم‌افزارهای ساخت داخل و چه در نمونه‌های خارجی وجود دارد. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی و بررسی نرم‌افزاری بپردازیم که می‌توان آن را به جرئت بهترین، کامل‌ترین و قوی‌ترین نرم‌افزار مدیریت کافی‌نت و گیم‌نت در جهان دانست. کاربرد آسان و سادگی، ظاهر زیبا و جذاب، سیستم کاملاً اتوماتیک، محافظ و آنتی تروجان، محدود سازی پهنای باند، محیط چند زبانه و پشتیبانی کامل از زبان فارسی، اعمال انواع محدودیت‌های نرم‌افزاری، سیستم حسابرسی پیشرفته، راهنمای هوشمند به زبان فارسی و... نمونه‌هایی از امکانات منحصر به فرد Turbo Net Manager است.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های این نرم‌افزار به صورت تفصیلی می‌پردازیم:



کاربرد آسان و سادگی: اولین و شاخص‌ترین مسئله‌ای که این نرم‌افزار را از نرم‌افزارهای مشابه مجزا می‌سازد سادگی کار با آن می‌باشد. قسمت‌هایی که روزانه به صورت خیلی زیاد با آن سر و کار دارید جلوی روی شما قرار دارند و در عین حال به بخش‌هایی که موجب قدرت این نرم‌افزار شده به سادگی می‌توانید دسترسی داشته باشید. بعد از کار با نرم‌افزار خود متوجه User Friendly بودن آن خواهید شد.

ظاهری بسیار زیبا و جذاب: این نرم‌افزار با متدهای استاندارد برنامه‌نویسی طراحی شده که باعث زیبایی و راحتی کار با آن گشته است.

سیستم کاملاً اتوماتیک: در نرم‌افزارهای مشابه، شما برای محاسبه قیمت یا باید سیستم‌ها را در ابتدای کار باز و در انتها قفل نمایید یا مجبورید برای کاربران شناسه جدا تعریف کنید. Turbo Net Manager هر دو این قابلیت‌ها را دارد اما سیستم اتوماتیک این نرم‌افزار نیاز شما را به این دو روش برطرف می‌کند. به محض استفاده کاربران از سیستم مورد نظر، زمان شروع کار آنها تنظیم می‌گردد. پس شما با خیال راحت می‌توانید به کار خود برسید و در هنگام خروج کاربران ،مبلغ را از آنها دریافت نمایید. در کنار این سیستم سایر روش‌ها مانند قفل نمودن سیستم‌ها، سیستم اکانتینگ و... نیز مهیا می‌باشد.

سیستم آنتی تروجان: این نرم‌افزار با اسکن کردن درگاه‌های ویندوز و مشاهده رفتار غیر مجاز نرم‌افزارهای هک آنها را ردیابی نموده و از کار انداخته و به طور کامل سیستم را پاک‌سازی می‌نماید. در ضمن پیامی به شما مبنی بر آلوده شدن سیستم ارسال می‌گردد.

محدود کردن سرعت دانلود (پهنای باند): به کمک این نرم‌افزار می‌توانید سرعت دانلود در هر سیستم را محدود کنید و مشترکین با سرعت دانلود متفاوت بسازید.

محدودیت دانلود برمبنای حجم: در نرم‌افزار Turbo Net Manager این امکانات نیز در اختیار شما خواهد بود: محدود کردن حجم دریافتی برای کاربران، امکان ساخت مشترکین بر مبنای حجم دانلودی، اعمال محدودیت دانلود بر اساس حجم، مشاهده پهنای باند استفاده شده توسط هر سیستم، قفل نمودن سیستم‌ها پس از مصرف حجم تعیین شده به صورت خودکار و امکان تعریف قیمت برای هر مگ حجم اضافی دانلود شده توسط کاربر. همچنین برخلاف نرم‌افزارهای کاهنده پهنای باند، این نرم‌افزار سرعت دانلود و بارگذاری صفحات را کاهش نمی‌دهد، بلکه بر روی حجم دریافتی کنترل دارد.

بستن اتوماتیک: با این نرم‌افزار می‌توانید مانع دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف ویندوز شوید. هر بخشی از ویندوز که حتی مایکروسافت هم برای بستن آن راهکاری ارائه نکرده باشد با این نرم‌افزار بسته می‌شود. این نرم‌افزار از الگوی منحصر به فردی برای ایجاد محدودیت استفاده می‌کند که باعث شده روش‌های مختلف دسترسی به یک بخش به طور مثال ویرایشگر رجیستری ویندوز بی‌نتیجه باشد. شما به کمک این ویژگی می‌توانید حتی پروفایل‌های یاهو را نیز مسدود کنید!

محافظ: این نرم‌افزار دارای سیستم محافظ می‌باشد که مانع هک خود نرم‌افزار توسط هکرها می‌گردد. و با وجود این محافظ نمی‌توان کلاینت برنامه را از کار انداخت.

پایداری: قطع برق، اختلال در شبکه، ریست نمودن، نرم‌افزارهای تنظیم کلاک CPU و هیچ چیز دیگر نمی‌تواند موجب اختلال در محاسبه قیمت برای کاربران شود.

راهنمای هوشمند و فارسی: راهنمای هوشمند برنامه به طور خودکار راهنمایی‌های لازم برای استفاده از برنامه را به شما ارائه می‌دهد.

اعمال محدودیت برای اپراتورها: شما به کمک این نرم‌افزار می‌توانید بخش‌های مختلف نرم‌افزار را دسته‌بندی نموده و اجازه دسترسی به بخش‌های خاصی از نرم‌افزار را برای اپراتورهای خود تعریف کنید.

گفتگو با کاربران: با این نرم‌افزار می‌توانید هرگاه که لازم باشد با کاربران گفتگو یا چت نمایید. در این گفتگو امکان استفاده از شکلک‌های یاهو نیز فراهم آمده است.

امکان استفاده در انواع شبکه‌ها: می‌توانید این نرم‌افزار را برروی شبکه‌های Work Group و Domain چه به صورت کابلی و چه به صورت وایرلس نصب نمایید.

دو زبانه بودن محیط برنامه: نرم‌افزار Turbo Net Manager دو محیط کاملا فارسی و یا کاملا انگلیسی را برای شما فراهم می‌سازد.

تاریخ شمسی: در محیط این نرم‌افزار امکان استفاده از تاریخ شمسی نیز وجود دارد.

سیستم اکانتینگ (حسابرسی): در کنار امکان استفاده از سیستم اتوماتیک برنامه، می‌توان از سیستم اکانتینگ نیز استفاده نمود. حتی می‌توان سیستم‌ها را به حالت فقط اکانتینگ تنظیم کرد. نرخ پایه متفاوت برای کاربران مختلف، ثبت پرداختی کل برای کاربران و امکانات جستجو و محدودیت تعداد روز برای اکانت‌ها در حالت اکانتینگ فراهم می‌باشد. این نرم‌افزار دارای دو نوع مختلف اکانت (حساب) می‌باشد: اکانت‌هایی که کاربران در ابتدا هزینه اکانت را می‌پردازند (مانند کارت‌های اینترنتی) و اکانت‌هایی که کاربران پس از استفاده و به طور مثال به طور ماهانه حساب خود را می‌پردازند (برای شبکه‌های اداری و دانشگاهی). شما می‌توانید برای اکانت‌ها محدودیت حجمی اتخاذ نمایید. بدین صورت که هر کاربر حق استفاده از چقدر حجم برای دانلود در ساعت یا در روز و یا در کل داشته باشد. همچنین (ترفندستان) می‌توان با ساخت گروه‌های مشترکین آنها را دسته بندی کرد و خصوصیاتی مانند حق استفاده از سیستم‌های خاص یا ساعات خاص و... را برای هر گروه تعریف نمود. به طور مثال این قابلیت در مراکز دانشگاهی برای تفکیک مقاطع تحصیلی مفید می‌باشد. همچنین برای شارژ اکانت‌ها به صورت گروهی و یا تخصیص سایر ویژگی‌های مشترکین به صورت عمده و گروه‌بندی شده می‌توان از این قابلیت بهره برد.

انتقال کاربر: می‌توانید کاربری را از یک سیستم به یک سیستم دیگر منتقل کنید، آن هم به سادگی یک کلیک کردن!

ثبت شناسه بدون نیاز به ایجاد کاربر: می‌توانید برای کاربران عمومی (کسانی که اکانت ندارند) نام و نام خانوادگی وارد نمایید تا در گزارش‌گیری‌ها نمایش داده شود.

گزارش‌گیری به فرمت‌های Html ،Text و Access: می‌توانید گزارش روزانه، گزارش کارکرد کل و یا در بازه زمانی خاص را در قالب‌های نرم‌افزاری Access یا Html بایگانی نمایید.

تعیین حداکثر مدت زمان یا حداکثر مبلغ: به طور مثال می‌توانید تعیین کنید که یک کاربر یک ساعت یا مثلاً هزار تومان از هر سیستم استفاده نماید.

بهینه‌سازی Registry: این نرم‌افزار در صورت نیاز می‌تواند با بهینه‌سازی رجیستری ویندوز بخش‌های غیر ضروری و خطرناک ویندوز را ببندد و در واقع سیستم را Restrict نماید.

نمایش میزان کارکرد: Turbo Net Manager امکان نمایش میزان کارکرد یا میزان بالانس کاربران برای آنها در سیستمی که نشسته اند را نیز فراهم می‌سازد.

ارسال پیام برای کاربران یا کاربران خاص: با این نرم‌افزار می‌توانید یک پیغام را برای همه کاربران و یا یک کاربر خاص را که می‌تواند حاوی یک تذکر یا اخطار باشد را ارسال نمایید.

مانیتورینگ: با این نرم‌افزار می‌توانید تک تک سیستم‌ها را مانیتورینگ کنید، با توانایی‌هایی نظیر مشاهده صفحه نمایش کاربر و کنترل کامل هر سیستم با داشتن قابلیت‌های تایپ و استفاده از ماوس به صورتی که انگار واقعاً در پشت سیستم کاربر حضور دارید.

کی لاگینگ: مشاهده کلیدهای فشرده شده توسط کاربران از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

دسترسی کامل به MyComputer سیستم‌ها: در واقع با این نرم‌افزار می‌توان به تمامی درایو‌های سیستم کاربر از طریق سیستم سرور دسترسی پیدا کرد (ترفندستان) و امکاناتی از جمله حذف، کپی و انتقال را بر روی آنها انجام داد. یا به طور مثال فایل‌های ذخیره شده در سیستم را دریافت نمود و یا عکس‌های ذخیره شده را مشاهده نمود. در هنگام مشاهده فایل‌های کلاینت توسط مدیر در «سیستم خودبا دو بار کلیک بر روی هر فایل آن فایل در سیستم کاربر توسط نرم‌افزار مربوطه باز می‌شود. به طور مثال با دو بار کلیک بر روی فایل با پسوند doc آن فایل توسط نرم‌افزار Word برای کاربر باز می‌شود. یا با دو بار کلیک بر روی فایل‌های اجرایی آن فایل و برنامه برای کاربر اجرا می‌گردد. این قابلیت به اصطلاح Remote File Manager نام دارد.

قفل کردن سیستم‌ها: می‌توان سیستمی یا سیستم‌هایی را به طور دلخواه قفل نمود. سیستم‌هایی را به حالت فقط اکانتی برد و سیستم‌هایی را به حالت استفاده آزاد (سیستم اتوماتیک) قرار داد.

امکان ایجاد میانبر برای دستورات پر کاربرد: به طور مثال اگه مرتباً مجبورید که وبسایتی را برای کاربران باز کنید می‌توانید برای این دستور میانبری ایجاد نمایید تا در استفاده‌های بعدی از این میانبر استفاده کنید.

خاموش نمودن و یا Log Off نمودن سیستم‌ها: به صورت تایمر که این تایمر برای کاربران ارسال می‌شود و آنها متوجه می‌شوند که به طور مثال تا پنج دقیقه دیگر کافی‌نت تعطیل می‌شود. (ترفندستان)

امکان پسوردگذاری بر روی برنامه مدیر: در صورتی که امکان استفاده دیگران از کامپیوتری که شما استفاده می‌کنید فراهم می‌باشد و می‌خواهید مانع دسترسی آنها به بخش مدیریت برنامه شوید، می‌توانید پسورد را برای بخش‌های مختلف برنامه فعال نمایید.

امکان تعریف بی‌شمار نرم‌افزار مدیر: اگر کافی‌نت شما توسط دو یا چند سیستم مدیریت می‌شود می‌توانید بر روی هر دو یا چند سیستم، کافی‌نت خود را مدیریت کنید.

امکان تعریف بی‌شمار گروه نرم‌افزار کاربر: در صورتی که کافی‌نت شما از دو یا چند بخش مجزا تشکیل شده و می‌خواهید این بخش‌ها را نیز به صورت مجزا مدیریت کنید TurboNetManager این قابلیت را دارا می‌باشد.

سایر ویژگی‌ها:
- روشن نمودن، خاموش کردن و Log Off نمودن سیستم‌ها.
- ارسال فایل برای کاربران و ارسال آپدیت برنامه به صورت Direct.
- تنظیم ساعت و تاریخ سیستم‌ها.
- خالی نمودن سطل زباله سیستم‌ها.
- اجرای نرم‌افزار برای هر سیستم.
- باز نمودن وب‌سایت خاص در هر لحظه برای کاربران.
- تایپ نمودن به جای کاربران.
- بستن برنامه خاص در هر لحظه.
- امکان باز و بسته نمودن درایو CD-Romها، اگر می‌خواهید ببینید که در درایوها ‍CD جا نمانده باشد.
- سیستم تهیه پشتیبان از اطلاعات.

برای دانلود این نرم‌افزار و همچنین آشنایی بیشتر با آن می‌توانید به نرم‌افزار کافی‌نت مراجعه کنید.


[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:13 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 1021329