سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ

شهرستان بانه

شهر بانه در شمال غربی استان و هم جوار با مرز عراق و در فاصله 262 کیلومتری شهر سنندج قرار دارد . ریشه کلمه بانه از کلمه کردی بان به معنای بلندی و ارتفاع می باشد . بانه یکی از شهرهای زیبای استان است که کوه آربابا به همراه جنگل های اطراف ، زیبائی خاصی به شهر بخشیده است . امروز وجود پاساژ و مراکز خرید جدید کالا و اجناس خارجی به علت هم جواری با مرز ، این شهر را تبدیل به یکی از شهرهای پر مسافر نموده است . به طوری که بیشتر مسافران با انگیزه خرید کالا و دیدن مناظر کوهستانی اطراف به این شهر مسافرت می نمایند . با توجه به مهمان نوازی مردم کردستان ، مردم بانه بیش از همه دارای این خصوصیت خوب می باشند .
مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان بانه عبارتند از :

  • پارک دوکانان و پیر مراد در دامنه کوه آربابا
  • مراکز خرید شهری
  • دریاچه سد بانه: پس از پشت سر گذاشتن تونل گردنه خان منظره زیبای آْن نمایان است . با توجه به اینکه مدت زیادی از بهره برداری سد نمی گذرد هنوز امکانات سیاحتی و تفریحی در کنار آن ایجاد نشده است ولی در آینده با فراهم ساختن امکانات می تواند از نقاط مهم در جذب گردشگر باشد .
  • غار شوی: این غار در 12 کیلومتری بانه در نزدیکی روستائی به همین نام قرار دارد هنوز کارهای تسهیلی در جهت بازدید از غار برای عموم انجام نشده است و جهت بازدید از غار باید از وسایل و تجهیزات استفاده کرد .
  • تفریح گاه سورین: این تفریحگاه در 10 کیلومتری جنوب شرقی شهر بانه قرار دارد و پوشش جنگلی و چشم انداز طبیعی آن در فصل بهار و حتی تابستان نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد

شهرستان بانه

 

بانه


[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 8:38 صبح ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 1022554