سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ


در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زمانی که شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبکه خود استفاده میکنید، ممکن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراکی در بین سیستم های شبکه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی (Scheduled Tasks) هر یک از سیستمهای تحت شبکه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراکی هر یک از این سیستمها میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:21 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

از نظر بسیاری از کارشناسان امنیتی ، استفاده از یک کامپیوتر قدیمی برای ارتباط با یک شبکه خانگی بیشترین ضرر خود را متوجه امنیت شبکه ای و کامپیوتر شما خواهد کرد. اما یقینأ هر چیزی راه حلی دارد. در این ترفند قصد داریم تا روشی بسیاری کاربردی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید امنیت شبکه خانگی خود را بر روی کامپیوتر قدیمی به حدأکثر برسانید. آن هم با هزینه ای بسیار ناچیز اما توانمندی و کاربردی واقعأ بالا. این دیوار امنیتی قدرتمند بر روی شبکه خانگی SmoothWall نام دارد.

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:19 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:18 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

اگر با شبکه های کامپیوتری آشنایی داشته باشید حتماً میدانید که یکی از کاربردهای آن به اشتراک گذاری فایلها و فولدرها در میان کامپیوترهای تحت شبکه است. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که میتوان ماوس و کیبورد را هم در میان کامپیوترهای موجود در شبکه به اشتراک گذاشت؟ باید بدانید که اینکار به سادگی امکان پذیر است. با استفاده از این ترفند شما میتوانید ماوس یا کیبورد خود را بین چندین کامپیوتر و آن هم با سیستم عاملهای مختلف به اشتراک بگذارید، بدون نیاز به هیچگونه سخت افزار جانبی برای اینکار! به طوریکه هر سیستم تنها نیاز به یک مانیتور دارد و با انجام عملیات توسط کیبورد یا ماوس توسط شما در یک سیستم، امکان انجام آن در سایر سیستم های شبکه نیز به شکل همزمان مهیا است. هم اکنون به معرفی این ترفند کاربردی به کمک یک ابزار جانبی کم حجم و متن باز میپردازیم.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:15 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

یکی از مواردی که صاحبان کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها با آن رو در رو هستند، کنترل و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه است. بدین منظور نرم‌افزارهای متعددی جهت مدیریت کافی‌نت و گیم‌نت عرضه شده است. اما هر یک از این نرم‌افزارها دارای مشکلات و نقص‌های مربوط به خود هستند. غیر اتوماتیک بودن نرم‌افزار، امکانات کم، عدم سازگاری با کلیه ویندوزها، مصرف بالای رم و اشغال فضای زیاد CPU، پیچیدگی کار با نرم‌افزار، فارسی نبودن محیط برنامه، نمونه‌هایی از این مشکلات است که چه در نرم‌افزارهای ساخت داخل و چه در نمونه‌های خارجی وجود دارد. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی و بررسی نرم‌افزاری بپردازیم که می‌توان آن را به جرئت بهترین، کامل‌ترین و قوی‌ترین نرم‌افزار مدیریت کافی‌نت و گیم‌نت در جهان دانست. کاربرد آسان و سادگی، ظاهر زیبا و جذاب، سیستم کاملاً اتوماتیک، محافظ و آنتی تروجان، محدود سازی پهنای باند، محیط چند زبانه و پشتیبانی کامل از زبان فارسی، اعمال انواع محدودیت‌های نرم‌افزاری، سیستم حسابرسی پیشرفته، راهنمای هوشمند به زبان فارسی و... نمونه‌هایی از امکانات منحصر به فرد Turbo Net Manager است.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های این نرم‌افزار به صورت تفصیلی می‌پردازیم:

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:13 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

در صورتی که با مباحث مربوط به شبکه آشنایی داشته باشید حتماً با مفهوم MAC Address آشنا هستید. MAC Address یک آدرس فیزیکی است که یکی از کاربردهای آن تشخیص دادن یک کارت شبکه از دیگر کارت شبکه‌های است و به کارت شبکه اجازه شناسایی داده‌ای که به آن فرستاده شده است را می‌دهد. MAC Address بر خلاف IP یک ادرس خاص است و در درون تراشه کارت شبکه ثبت می‌شود. راه‌های مختلفی جهت تغییر MAC Address کارت شبکه وجود دارد، اما هیچ یک از این راه‌ها باعث ایجاد تغییر دائمی و همیشگی نمی‌شود، بلکه این تغییرات موقت هستند و در صورت راه‌اندازی مجدد سیستم به حالت گذشته باز می‌گردند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش بسیار مفید و عملی بپردازیم که به وسیله آن می‌توانید MAC Address کارت شبکه را به طور دائمی تغییر دهید.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:11 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

همان‌‌طور که می‌‌دانید در محیط ویندوز برای اتصال به یک شبکه خاص نظیر اینترنت، بایستی یک کانکشن (Connection) ساخت و از طریق آن به شبکه مورد نظر متصل شد. هنگامی که شما کانکشن را توسط ویندوز می‌‌سازید، کانکشن در قسمت Network Connections قابل دسترسی است. حال فرض کنید می‌‌خواهید این کانکشن را کپی کرده و در یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. چنین چیزی امکان‌‌پذیر نخواهد بود. چاره این کار، ساخت یک کانکشن پرتابل (Portable) یا قابل‌‌حمل است. به طوری که بتوان آن را کپی کرد و در هر محلی استفاده نمود. در این ترفند به معرفی نحوه ساخت یک کانکشن پرتابل در محیط ویندوز XP، ویستا و 7 خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:9 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

خطر هک شدن، یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که کاربرانی که از مودم‌ بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند را تهدید می‌کند. شما نیز اگر از مودم بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید و متوجه کم شدن غیرمعمول حجم اینترنت خود شده‌اید این امکان وجود دارد که رمز عبور مودم شما توسط هکرهایی که در نزدیکی شما زندگی‌ می‌کنند، هک شده باشد. در این ترفند به معرفی 10 نکته برای پیش‌گیری از هک شدن اتصالات بی‌سیم خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:8 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

در صورتی که از یک کامپیوتر عضو شبکه محلی استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که می‌توانید پوشه‌های مختلف را با دیگر کاربران عضو به اشتراک بگذارید تا آنها نیز به پوشه مورد نظر دسترسی مستقیم داشته باشند. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که به آسانی و از طریق Command Prompt ویندوز می‌توانید یک پوشه را در محیط شبکه به اشتراک بگذارید.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:6 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

در صورتی که کامپیوتر شما عضو یک شبکه محلی است حتماً برای‌تان جالب خواهد بود که بدانید چه کاربرانی در حال دانلود کردن فایل‌ها و پوشه‌های به اشتراک‌گذاشته‌ی موجود در کامپیوتر شما هستند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت. این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز امکان‌پذیر است.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 11:3 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 66
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 1022544