سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ

یکی از قابلیت های جالبی که در ویندوز امکان انجام آن است ساخت آیکون های بدون نام برای فایل ها و فولدرهاست. با این ترفند شما میتوانید آیکونی بدون نام و تنها با یک شکل داشته باشید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:27 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

پس از نصب ویندوز ، اولین آیکونی که کاربران بر روی صفحه دسکتاپ خود مشاهده میکنند ، آیکون سطل آشغال یا Recycle Bin است. اما این شورتکات تا حدودی با شورتکات های دیگری که بر روی دسکتاپ ایجاد میشوند متفاوت است. Recycle Bin به راحتی پاک نمیشود! در این ترفند به معرفی روش برداشتن و حذف Recycle Bin از روی صفحه دسکتاپ خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:26 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]


اگر از کاربران مرورگر IE باشید ، این امکان را خواهید داشت که در صورت تمایل هر صفحه وبی را به لیست سایت های مورد علاقه خود یا Favorites اضافه کنید. اما یکی از امکانات جالبی که برای کاربران این مرورگر فراهم آمده امکان نمایش سایتهای درج شده در Favorites بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز است! در این ترفند به معرفی روش انجام این کار خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:24 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بوده اید که کامپیوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهید. این کار بسیار ساده است و با انجام این ترفند شما میتوانید یک آیکن به دسکتاپ یا Quick Launch اضافه کنید که با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lock قرار میگیرد! به همین سادگی!

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:20 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

همانطور که میدانید Taskbar یا نواروظیفه، نواری است که در محیط ویندوز به طور پیش فرض همواره در پایین صفحه قرار دارد. با استفاده از این ترفند میتوانید Taskbar کامپیوتر خود را طوری تنظیم کنید که تنها با رفتن موس بر روی پایین صفحه، Taskbar نمایش داده شود و در مواقعی که موس در جای دیگری از صفحه است Taskbar نمایش داده نشود.
ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:19 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

Visual Effects، افکت های بصری هستند که در درون ویندوز XP به طور پیش فرض گنجانده شده اند و شامل افکت های منوها، سایه موس، سبک های بصری موجود بر روی دکمه ها و سایه های آیکون ها می باشد. این افکت ها با این که کم هستند اما ممکن است بر روی سیستم های قدیمی به خوبی اجرا نشوند و علاوه بر آن از سرعت پردازش اطلاعات ویندوز بکاهند. پس در صورتی که چندان به زیبایی ویندوز خود اهمیت نمیدهید و سرعت ویندوز برای شما مهم تر است، این ترفند را اجرا کنید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:16 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

کی از قسمت های پرکاربردی که روزانه کاربران با آن زیاد سروکار دارند محیط Control Panel ویندوز است. به وسیله Control Panel میتوانید به نوعی قلب ویندوز را در دست بگیرید و تنظیمات مختلفی را انجام دهید. هم اکنون ترفندی را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن میتوانید به شکل بسیار سریع و تنها از طریق راست کلیک بر روی منوی دسکتاپ و انتخاب گزینه مربوطه وارد پنجره Control Panel شوید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی ویندوز ویستا امکان پذیر است.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:13 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

حتماً شما نیز با Firewall یا دیوار آتشین موجود در ویندوز XP و ویستا آشنایی دارید. وظیفه اصلی این Firewall در درجه اول تأمین امنیت سیستم شما در برابر حملات خارجی به ویندوز است. اما این قابلیت همواره تأثیر مثبت ندارد و گاهی لازم میشود که آن را غیرفعال نماییم. جهت فعال سازی و غیرفعال سازی دیوار آتشین در ویندوز بایستی ابتدا به Control Panel و سپس Windows Firewall رفته و آن را فعال کنیم که این راه تا حدودی طولانی است. هم اکنون قصد داریم روشی میانبر از طریق ساخت Shortcut در ویندوز جهت فعال و غیرفعال نمودن Firewall برای شما بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید تنها با یک دوبار کلیک بر روی آیکون مربوطه بر روی دسکتاپ دیوار آتشین را فعال نمایید و یا بلعکس.


[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:8 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از صفحه دسکتاپ، دوستان خود را سرکار بگذارید و با آنها شوخی کنید؟! در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب و بامزه بپردازیم که در محیط‌هایی نظیر کافی‌نت و یا کامپیوترهای تحت شبکه دانشگاه می‌توانید با آن سرگرم شوید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:7 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

یکی از ویژگی‌های بارز ویندوز 7 ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‌های موجود در آن شکل می‌گیرد. در ویندوز 7 به طور پیش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‌کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز 7، علاوه بر تم های موجود، 5 تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‌سازی و انتخاب این تم‌های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‌های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‌اند و شامل تصاویر پشت زمینه‌ای از این کشورها هستند.
ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 10:5 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 1021306