سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ
منطقه چهل چشمه

در شمال غربی دیواندره کوه های چهلل چشمه چهل چشمهقرار دارد و هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران و کوهنوردان از این منطقه دیدن می نمایند .


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 9:7 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
منطقه سارال

مناطق اکوتوریستی استان است که در غرب دیواندره واقع شده است .


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 9:4 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

شهرستان کامیاران

کامیاران از شهرستان های تازه تاسیس استان کردستان است و مرکز آن شهرستان کامیاران ، در فاصله 65 کیلومتری جنوب شهر سنندج واقع است . موقعیت مناسب شهر که در مسیر جاده کاروانی قدیمی شمال غرب به سمت جنوب غربی است ، موجب رونق و توسعه شهر کامیاران شده است .
بخش شرقی و شمال شرقی کامیاران کوهستانی است و دره های زیبا و خوش اب و هوایی دارد و در بخش جنوبی به کرمانشاه متصل است .
مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان کامیاران عبارتند از :
بقعه پیر عکاشه ،مقبره شیخ عباس کومایین ، روستا و قلعه پالنگان و نقش برجسته اورامان که در دوره آشوریان ساخته شده است از جاذبه های این شهرستان هستند .


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 9:1 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

شهرستان قروه

شهر قروه ، مرکز این شهرستان ، در فاصله 87 کیلومتری شمال شرقی سنندج و در مسیر همدن - سنندج قرار دارد و از شمال به شهرستان بیجار ، از شرق به شهرستان همدان ، از جنوب به شهرستان سنقر و از غرب به شهرستان سنندج محدود است .
عوامل موثر در پیدایش این شهر ، چشمه جوشان در شمال آن ، رودهای متعدد و دشت حاصل خیزی است که تا قرن ها موجب حیات آن به صورت آبادی کوچکی بود . بعدها قرار گرفتن در مسیر راه ارتباطی شرق به غرب ، سبب توسعه آن آبادی شد .
مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان قروه عبارتند از :
پل فرهاد ، مقبره شیدای نازار ، بقعه باباگرگر ، حمام قصلان ، آثار صخره ای فرهاد تاش ، چشمه وینسار و باباگرگر .


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 9:0 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

شهرستان بانه

شهر بانه در شمال غربی استان و هم جوار با مرز عراق و در فاصله 262 کیلومتری شهر سنندج قرار دارد . ریشه کلمه بانه از کلمه کردی بان به معنای بلندی و ارتفاع می باشد . بانه یکی از شهرهای زیبای استان است که کوه آربابا به همراه جنگل های اطراف ، زیبائی خاصی به شهر بخشیده است . امروز وجود پاساژ و مراکز خرید جدید کالا و اجناس خارجی به علت هم جواری با مرز ، این شهر را تبدیل به یکی از شهرهای پر مسافر نموده است . به طوری که بیشتر مسافران با انگیزه خرید کالا و دیدن مناظر کوهستانی اطراف به این شهر مسافرت می نمایند . با توجه به مهمان نوازی مردم کردستان ، مردم بانه بیش از همه دارای این خصوصیت خوب می باشند .
مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان بانه عبارتند از :

  • پارک دوکانان و پیر مراد در دامنه کوه آربابا
  • مراکز خرید شهری
  • دریاچه سد بانه: پس از پشت سر گذاشتن تونل گردنه خان منظره زیبای آْن نمایان است . با توجه به اینکه مدت زیادی از بهره برداری سد نمی گذرد هنوز امکانات سیاحتی و تفریحی در کنار آن ایجاد نشده است ولی در آینده با فراهم ساختن امکانات می تواند از نقاط مهم در جذب گردشگر باشد .
  • غار شوی: این غار در 12 کیلومتری بانه در نزدیکی روستائی به همین نام قرار دارد هنوز کارهای تسهیلی در جهت بازدید از غار برای عموم انجام نشده است و جهت بازدید از غار باید از وسایل و تجهیزات استفاده کرد .
  • تفریح گاه سورین: این تفریحگاه در 10 کیلومتری جنوب شرقی شهر بانه قرار دارد و پوشش جنگلی و چشم انداز طبیعی آن در فصل بهار و حتی تابستان نیز بسیار مورد توجبانهه قرار می گیرد .

[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 8:55 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
صنایع دستی

فرش و گلیم بیجار یکی از منابع درآمد جمعیت کثیری از مردم این شهرستان می باشد ، که به علت کیفیت خوب فرش و گلیم بیجار و نقوش زیبای آن اکثر مسافران از این بافته سنتی خرید می نمایند .


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 8:52 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
منطقه حفاظت شده بیجار

در شمال شرقی استان قرار گرفته و حدود 23 هزار هکتار است . گونه های کم نظیری از حیوانات در این منطقه وجود دارند . این منطقه در برنامه ریزی تورها اکوتوریست جایگاه ویژه ای داشته و می توان با برنامه ریزی و فراهم ساختن امکانات ، توریست های علاقه مند را به این منطقه هدایت نمود .


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 8:50 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
قلعه باستانی قمچقای

بقایای این قلعه در 45 کیلومتری بیجار قرار دارد . بنای این قلعه به سده های 8 و 9 قبل از میلاد می رسد . اطراف قلعه را دره های ژرف در بر گرفته که یک سوی آن مسلط به دره ای به نام دره شاهان است . اینقلعه باستانی قمچقای قلعه ظاهرا تا دوره های ساسانی و اسلامی نیز مورد استفاده قرار می گرفت .


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 8:49 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
دریاچه زریوار

این دریاچه مهم ترین جاذبه گردشگری استان است . که در فاصله 2 کیلومتری غرب مریوان قرار گرفته است . این دریاچه در ارتفاع 1285 متری از سطح دریا واقع شده ، طول آن 5/4 کیلومتر و عرض آن 2 کیلومتر و عمق متوسط دریاچه حدود 3 متر است . نکته قابل توجه در تشکیل این دریاچه وجود چشمه های آب شیرین در کف این دریاچه می باشد ، که تامین کننده آب این دریاچه می باشد . و هیچ رودخانه ای به این دریاچه وارد نمی شود و به این خاطر زریوار را بزرگترین چشمه آب شیرین جهان عنوان نموده اند . دریاچه زریوار از جهات مختلف توسط جنگل های انبوه احاطه شده و مناظر بسیار زیبا و بذیعی به وجود آمده است . در فصل زمستان به علت شیرینی آب دریاچه و برودت هوا سطح دریاچه یخ می بندد و منظره بسایر زیبایی را به وجود می اورد .

دریاچه زریوار

 

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 8:34 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]

شهرستان مریوان

شهرستان مریوان در غرب استان و شهر مریوان در فاصله 125 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است . شهر امروزی مریوان در حدود یک قرن سابقه تاریخی دارد و یکی از شاهزادگان قاجار به نام فرهاد میرزا که کمی پیش از مشروطیت در این محل حکومت می کرد در مریوان قلعه ای بنا کرد که به دژ شاهپور مشهور است . شهر مریوان تا سال 1344 رسما دژ شاهپور نامیده می شد . در متون قدیم نیز مریوان را مهروان متشکل از دو واژه مهر و وان به معنی جایگاه مهر نام برده اند . وجود دریاچه زریوار به همراه پوشش جنگلی مناسب و متوسط بارندگی 800 میلی متر در سال این شهر را به یک ناحیه تفریح گاهی تبدیل نموده است . به علت هم مرز بودن این شهرستان با کشور عراق و ایجاد بازار مرزی باشماق بر ارزش گردشگری این شهر افزوده شده و تعداد مسافران آن همه ساله در حال افزایش است .

شهر مریوان  شاره کم سنه

 

برای دیدن عکس هایی از مریوان اینجا کلیک کنید ...

[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 7:25 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 66
کل بازدیدها: 1022258