سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاره کم سنه
 
قالب وبلاگ

استفاده هکرها از سرویس ابر گوگل برای سرقت اطلاعات

یکی از راه های هکر ها برای دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران،‌ ارسال لینک صفحات جعلی است.
 میلیارد ها نفر در دنیا با اعتماد به گوگل برای یافتن اطلاعات، از سرویس های این غول اینترنتی، برای ارسال و دریافت ایمیل و ذخیره فایل های خود استفاده می کنند. این امکانات، گوگل و گوگل درایو(Google Drive) را به یک سوژه مناسب برای هکر ها تبدیل کرده که با استفاده از آن به دزدی اطلاعات شخصی کاربران  بپردازند.
استفاده هکر ها از سرویس ابر گوگل برای سرقت اطلاعات
بر اساس تحقیقاتی که شرکت امنیتی Elastica به عمل آورده است، این شرکت به این نتیجه رسیده که تعدادی از هکر ها  با استفاده از سرویس ایمیل شرکت گوگل (Gmail) با ارسال لینک صفحات طراحی شده ساختگی که در سرور های گوگل میزبانی می شوند،  یک اسکریپت مخفی را باگذاری می کنند که نام کاربری و کلمه عبور  آن ها را به سرقت می برد و سپس کاربران را به صفحه اصلی منتقل می کند. درواقع قربانی هرگز متوجه دزدیده شدن اطلاعات خود نخواهند شد.


در این باره سخن گوی شرکت گوگل  می گوید: " ما به طور مستمر در حال کار برای محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری های فیشینگ از طریق ترکیبی از سیستم های خودکار، هشدار های درون سیستمی و افزایش اطلاعات کاربران هستیم." 
به هر ایمیلی که دریافت می کنید اعتماد نکنید.
گاهی اوقات کاربران بدون فکر، بر روی لینک هایی که برایشان ارسال می شود کلیک می کنند و در دام هکر ها میافتند. یکی از علت های این اشتباه، آدرس لینک ها می باشد که گاهی به خود گوگل اشاره می کند. کارشناسان امنیت در اینترنت همیشه درباره ایمیل های مشکوک هشدار می دهند که کاربران ایمیل های ناشناخته را باز نکنند و هرگز فایل های ضمیمه ای که در ایمیل های ناشناخته ارسال می گرد را دانلود نکرده و از کلیک کردن بر روی لینک های این ایمیل ها بپرهیزند.


[ پنج شنبه 94/5/15 ] [ 2:35 عصر ] [ عطا ملایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
.. من عاشق محمدم
درباره وبلاگ
لینک دوستان
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 1021367